Coraz chętniej korzystamy z serwisów VOD

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Badania i raporty

Coraz chętniej korzystamy z serwisów VOD

Coraz chętniej korzystamy z serwisów VOD

22.03.17

Internauci coraz częściej korzystają z abonamentowych serwisów VOD. Do tego typu legalnej oferty filmowej przekonuje się coraz więcej młodych użytkowników sieci - wynika z nowego badania domu mediowego MEC. 

W poprzednich latach odsetek internautów płacących za treści wideo w sieci oscylował wokół jednej czwartej badanych. W tym roku wzrósł on do 35 proc. Internauci najchętniej płacą za pojedyncze programy i filmy (37 proc. wskazań), ale rośnie też odsetek korzystających z abonamentowych serwisów VoD. Liczba e-widzów, którzy wybierają tę formę, wzrosła przez rok z 29 do 32%.

Najchętniej z płatnych treści korzystają ludzie młodzi. Taką aktywność deklaruje aż 40% użytkowników między 18 a 34 rokiem życia. Najrzadziej taką potrzebę mają osoby powyżej 55 roku życia.



Zwiększone zainteresowanie serwisami abonamentowymi to po części efekt wejścia na polski rynek w ostatnim roku dużych międzynarodowych graczy - Netflixa, Amazon Video, a kilka tygodni temu ShowMax. Ten ostatni, dzięki wyrazistej kampanii promocyjnej, w którą zaangażowano m.in. Ewana McGregora, Patryka Vegę, Arka Jakubika i Wojtka Smarzowskiego ma szansę stać się wkrótce liderem rozpoznawalności wśród serwisów video. Po zaledwie miesiącu działalności markę ShowMax kojarzy już co trzeci internauta.

Popularność marek serwisów subskrypcyjnych nie musi iść w parze z ich faktycznym wykorzystaniem przez internautów. Jak pokazują dane Megapanelu, w lutym liczba realnych użytkowników Netfliksa nie przekraczała 700 tys. (dane te nie uwzględniają ruchu w aplikacjach), podczas gdy Showmax miał 2,1 mln realnych użytkowników – było to w czasie trwającej wciąż kampanii wprowadzającej serwis na polski rynek.



Abonamentowe serwisy streamingowe są jednak wciąż mniej znane niż największe platformy VOD oferujące dostęp do pojedynczych treści. Spośród stron wideo związanych z głównymi nadawcami 80% rozpoznawalność ma Ipla. Na drugim miejscu jest serwis Player.pl, należący do TVN, a trzeci jest serwis Vod.tvp.pl.

MEC zrealizował badanie na próbie 1000 internautów w wieku 18+ w dniach 14-15 marca 2017 r. metodą CAWI




Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura




Spodobał Ci się nasz artykuł? Podziel się nim ze znajomymi 👍


Do góry!