Wspólne sprawy
Czyli krótko i na temat, o sprawach, które dotyczą po prostu całej kultury. Dlaczego kulnes jest cool? Komu tak naprawdę opłaca się korzystanie z legalnych źródeł kultury? Komu może zagrażać legalizacja? Co musi się zmienić, żeby w Polsce zapanowała moda na cyfrową kulturę z legalnych źródeł?
Storytel.pl chce przekonać Polaków do audiobooków

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Wspólne sprawy

Storytel.pl chce przekonać Polaków do audiobooków

Storytel.pl chce przekonać Polaków do audiobooków

15.03.17

Tysiące audiobooków za niecałe 30 zł miesięcznie. To oferta streamingowego serwisu Storytel.pl. Od tego roku firma mocno stawia na produkcję własnych treści i startuje z autorską serią "Storytel Original". Pierwsze tytuły czytają Andrzej Chyra, Ada FijałFilip Kosior.

Mający swoje korzenie w Skandynawii serwis Storytel działa w modelu abonamentowym. Za miesiączną opłatą użytkownicy otrzymują dostęp do biblioteki audiobooków, która liczy obecnie 1240 tytułów polskojęzycznych oraz kilkadziesiąt tysięcy anglojęzycznych.

- Naszym celem jest to, żeby jak najwięcej osób znalazło w Storytelu dla siebie coś interesującego. Dlatego inwestujemy w różne gatunki, nurty i autorów - mówił podczas rocznicowej konferencji prasowej dyrektor zarządzający Storytel Polska Michał Szolc. W Polsce audioksiążki to dziś domena młodych czytelników, miłośników fantastyki i kryminału, w Skandynawii grupa odbiorców jest dużo szersza, a przewodzą jej kobiety 40+.

Mocną kartą przetargową serwisu mającą przyciągnąć nowych "czytelników" mają być atrakcyjne treści własne. Storytel.pl stawia na produkcję oraz premiery audiobooków równocześnie z papierowym wydaniem powieści. Kilka tygodni temu udało się to w przypadku "Mitologii nordyckiej" Neila Gaimana, którą przeczytał Zbigniew Zamachowski.

W 2016 roku Storytel.pl wydał 90 audiobooków, podczas gdy w okresie styczeń-luty 2017 roku pojawiło się już 40 produkcji. Do końca br. serwis zapowiada premiery łącznie 250 nowych tytułów. Ważną pozycją w tym zestawieniu będą autorskie seriale audio wzorowane w pewien sposób na filmowym modelu Netflixa - gatunkowe serie z wyrazistym bohaterem, którego perypetie przyciągną określonego odbiorcę. Każda z opowieści liczyć ma około 10 godzinnych odcinków.

Swoją premiere w ramach Storytel Original miały własnie trzy historie. Pierwsza to "Dobry glina" - kryminał historyczny Andrzeja Sawickiego czytany przez Andrzeja Chyrę. Akcja powieści rozgrywa się w Warszawie na początku XIX w. Jej bohaterem jest Augustyn Gliński - twórca pierwszego w Polsce wydziału kryminalno-śledczego. To od jego nazwiska wzięło się określenie "glina", które kiedyś było traktowane przez policjantów jako komplement.

Druga z audiopowieści to czytana przez Adę Fijał "Pani Doktor" Wiktorii Wierzchowskiej - biograficzno-historyczna pozycja bazująca na życiu Anny Tomaszewicz-Dobrskiej - pierwszej Polki, która uzyskała tytuł lekarza.



Ostatni z tytułów to mroczny thriller Emila Strzeszewskiego "Graffiti girl blues" czytany przez Filipa Kosiora. Nie znajdziemu tu klasycznej historiii detektywa prowadzącego śledztwo, natomiast poznamy historię ojca próbującego odnaleźć zaginioną córkę.

W kwietniu w ramach Storytel Original pojawić się ma historia autorstwa Jakuba Ćwieka. Do końca roku serwis zaoferuje klientom w sumie 12 do 15 autorskich seriali audio.

Serwis Storytel.pl funkcjonuje w środowiskach Android, Windows i iOS. Słuchanie audiobooków odbywa się online, w systemie streamingu. Dodatkowo w ramach swojego konta użytkownik może zapisać i odtwarzać do pięciu tytułów w trybie offline, bez dostępu do sieci. Miesięczny koszt koszystania ze Storytel wynosi 29,99 pln. Płatności abonamentowe za usługę można dokonać za pomocą karty płatniczej lub kredytowej, a od tego miesiąca także dopisując ją do swojego abonamentu telefonicznego u wiodących dostawców telefonii komórkowej.




Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura




Spodobał Ci się nasz artykuł? Podziel się nim ze znajomymi 👍


Do góry!