Kultura Na Widoku

KAMPANIA SPOŁECZNA I PROJEKTY

/ Projekt Kultura Na Widoku

Kultura Na Widoku

Nazwa projektu

Kultura Na Widoku  
                                             

Czas i miejsce realizacji projektu

Projekt realizowany jest na terenie całej Polski – w dużych miastach, w kilkuset mniejszych miejscowościach i na kilkunastu festiwalach

Czas realizacji: I edycja: maj – październik 2014



II edycja: maj – październik 2015



III edycja: wrzesień – październik 2016



Idea i działania w projekcie

Kultura Na Widoku to multimedialny projekt, który daje dostęp do bogactwa zasobów legalnych źródeł kultury w cyfrowym wydaniu, dosłownie i w przenośni wychodząc naprzeciw współczesnemu odbiorcy. Filmy, muzyka, książki, gry i archiwalia – ponad 1600 utworów w cyfrowej wersji można było znaleźć na instalacjach dwóch edycji Kultury Na Widoku, przez całe lato, w różnych zakątkach Polski. Ta podróżująca, multimedialna biblioteka odwiedziła w ciągu 2 edycji projektu łącznie 78 miejsc i 22 festiwale, podczas których posiadacze smartfonów i tabletów mieli szansę poznać bogactwo legalnych źródeł w sieci oraz w prosty sposób pobrać interesujące ich treści. Dodatkowo użytkownicy Internetu z całego kraju w czasie trwania projektu mają dostęp do utworów za pomocą strony internetowej www.kulturanawidoku.pl.

Uliczne i wirtualne biblioteki to multimedialne instalacje, umożliwiające pobieranie filmów, muzyki, książek i gier, ustawione w centralnych punktach miast i wydarzeń kulturalnych, a także plakaty rozwieszone na terenie całej Polski. 20 tysięcy papierowych plakatów Kultury Na Widoku trafiło do kilkuset miast i miasteczek z utrudnionym dostępem do kultury. Zawisły w przestrzeni publicznej oraz w bibliotekach, domach kultury i szkołach. Sercem całego projektu jest strona internetowa, do której prowadzą łącza zamieszczone na instalacjach i plakatach.

Kultura na Widoku w praktyce dowodzi, że niezależnie od preferencji i miejsca zamieszkania – ponad wszelkimi barierami – miliony odbiorców mogą skorzystać z bogatej oferty kulturalnej pochodzącej z legalnych źródeł, która jest w istocie łatwo dostępna, bo utwory z instalacji i plakatów oraz wiele dodatkowych zebrane zostały na stronie projektu www.kulturnawidoku.pl.

Oprócz oferowania dostępu do kultury, projekt ma na celu budowanie świadomego w niej uczestnictwa i jest skierowany do wszystkich – bo nigdy nie jest za wcześnie i nigdy nie jest za późno, by wyrobić w sobie nawyk sięgania po kulturę z legalnych źródeł.

Fundacja Legalna Kultura za pomocą tego projektu postanowiła pokazać w praktyce, że kultura pochodząca z legalnych źródeł jest na widoku i na wyciągnięcie ręki.


Artyści w projekcie

W kampanię aktywnie zaangażowali się artyści. Ich udział polegał na rekomendowaniu swoich ulubionych utworów dostępnych w ramach Kultury Na Widoku. W projekcie wzięło udział ponad 120 twórców i ludzi kultury: Abradab, Afromental, Artur Andrus, Tomasz Bagiński, Mateusz Banasiuk, Kamil Bednarek, Bartosz Bielenia, Jacek Bławut, Magdalena Boczarska, Sonia Bohosiewicz, Jacek Braciak, Call The Sun, Janusz Chabior, Joanna Chacińska, Andrzej Chyra, Curly Heads, Czerwone Gitary, Katarzyna Dąbrowska, Anna Dereszowska, Radzimir Dębski, Katarzyna Figura, Fismoll, Janusz Gajos, Janusz Głowacki, Piotr Głowacki, Agnieszka Grochowska, Grubson, Remigiusz Grzela, Igor Herbut, Agnieszka Holland, Joanna Jabłczyńska, Krzysztof Janczar, Łukasz Jemioła, Zygmunt Józefczak, Tomasz Karolak, Ignacy Karpowicz, Kayah, Kleszcz i Dino, Jan Komasa, Mary Komasa, Jan Kondrak, Leszek Kopeć, Rafał Kosik, Tomasz Kot, Mela Koteluk, Tomek "Serek" Krawczyk, Antoni Królikowski, Rafał Królikowski, Wojciech Kuczok, Natalia Kukulska, Magdalena Kumorek, Katarzyna Kwiatkowska, L.Stadt, Lemon, Radosław Liszewski, Wojciech Mann,  Jacobe Mansztajn,  Patrycja Markowska, Krzysztof Materna, Piotr Metz, Dorota Miśkiewicz, Tomasz Momot, Motion Trio, Damian Nenow, Tomasz Niecik, Małgorzata Niemen, Michał Nogaś, Edyta Olszówka, Tomasz Organek, Maja Ostaszewska, Agata Passent, Antoni Pawlicki, Magdalena Piekorz, Filip Pławiak, Dawid Podsiadło, Maurycy Popiel, Power of Trinity, Projekt Warszawiak, Anna Próchniak, Renata Przemyk, Natalia Przybysz, Tomasz Raczek, Piotr Rogucki, Janusz Rudnicki, Michał Rusinek, Rafał Rutkowski, Andrzej Saramonowicz, Katarzyna Sawczuk, Tomek Schimscheiner, Tomasz Schuchardt, Maria Seweryn, Rafał Smoleń, Andrzej Smolik, Krystyna Stańko, Danuta Stenka, Jerzy Stuhr, Adam Sztaba, Borys Szyc, Nemeth Ted, Ewa Telega, The Fruitcakes, Olga Tokarczuk, Grażyna Torbicka, Tymon Tymański, Michał Urbaniak, Vienio, Szymon Piotr Warszawski, Monika i Grzegorz Wasowscy, Zofia Wichłacz, Robert Więckiewicz, Agnieszka Wilczyńska, Natalia Wilk, Adam Woronowicz, Marcin Wyrostek,Young Stadium Club, Małgorzata Zajączkowska, Krzysztof Zalewski, Katarzyna Zawadzka

 

Projekt współorganizowany i współfinansowany przez

 

         

Partnerzy strategiczni

    

 

Partnerzy edycji 2015

W projekcie bierze udział kilkaset instytucji, urzędów miejskich i festiwali.

Więcej informacji o partnerach projektu na stronie www.kulturanawidoku.pl

 

 

Dodatkowe informacje o projekcie

Oprócz filmów, muzyki, książek i gier z legalnych źródeł w każdej edycji Kultury Na Widoku pojawia się specjalny regał związany z określoną tematyką. W 2014 roku poświęcony był dwudziestej piątej rocznicy odzyskania wolności i zawierał materiały archiwalne udostępnione między innymi przez Ośrodek Karta. Rok później roku świętowaliśmy wspólnie z Kulturą Na Widoku 25 lat samorządności w Polsce. Instalacja została wzbogacona o 2 regały: „Historia” oraz „Festiwalowa edycja specjalna”(wypełniony interesującymi propozycjami z Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni). Trzecia edycja Kultury Na Widoku przypada w roku Krzysztofa Kieślowskiego, zatem tym razem poświęcimy odrębne miejsce temu znakomitemu twórcy.

 

Kultura Na Widoku w liczbach – edycja 2015

9 miesięcy

- 46 miast i kilkaset niewielkich miejscowości

- 14 festiwale

- 48 lokalizacji

- 6 instalacji

- 20.000 plakatów

- 1.000 dostępnych materiałów z legalnych źródeł: filmów, utworów muzycznych, gier i archiwaliów

- ponad 2.700.000 odsłon strony projektu


 

Kultura Na Widoku w liczbach – edycja 2014

4 miesięcy

- 16 miast

- 8 festiwale

- 30 lokalizacji

- 6 instalacji

- 600 dostępnych materiałów z legalnych źródeł: filmów, utworów muzycznych, gier i archiwaliów

- ponad 700.000 odsłon strony projektu

Więcej informacji na stronie projektu www.kulturanawidoku.pl

 



Do góry!