Konferencja Muzyka a Biznes

STREFA WYDARZEŃ

/ Polecamy

Konferencja Muzyka a Biznes

Konferencja Muzyka a Biznes

16.04.15

18 i 19 kwietnia w warszawskiej klubokawiarni Pardon, To Tu odbędzie się dziewiąta edycja Konferencji Muzyka a Biznes - wydarzenia skupiającego najważniejszych przedstawicieli show biznesu, czołowych muzyków, dziennikarzy muzycznych oraz rzesze słuchaczy. Legalną Kulturę reprezentować będzie podczas konferencji mec. Jarosław Jastrzębski, który weźmie udział w panelu Jak legalnie tworzyć i wykorzystywać muzykę w dobie gospodarki cyfrowej?

Uczestnictwo w Konferencji to szansa poszerzenia swojej wiedzy dotyczącej organizacji imprez muzycznych i poznania reguł przemysłu fonograficznego. Słuchacze wspólnie z gośćmi biorą także udział w żywiołowych dyskusjach związanych z muzyką i zjawiskami jej towarzyszącymi.

SOBOTA 18 KWIETNIA

12:15 – 13:45 Metal - Powód do dumy czy temat tabu?

Metal do zawsze wzbudzał kontrowersje w każdym kraju, jednak można odnieść wrażenie, że Polska jest szczególnym przypadkiem. Mimo że w naszym kraju możemy bez problemu znaleźć zespoły mogące jakościowo konkurować z tymi na arenie międzynarodowej, to trudno uznać go za popularny. Czy jest szansa na zmianę tego stanu rzeczy? Czy grając metal w dzisiejszych czasach można odnieść sukces? Na te oraz inne pytania odpowiedź będziemy starali się uzyskać odpowiedź podczas tego panelu dyskusyjnego.

14:00 – 15.30 Od winyla do flaca
. Jak się słucha muzyki obecnie?

W późnym PRL-u popularne było kopiowanie kaset magnetofonowych, lata 90. minęły pod znakiem Walkmana. Dalej światem zawładnęło hasło MP3, a każdy chciał mieć iPoda. W dobie serwisów streamingowych i smartfonów zastanawiamy się jak zmienił się sposób słuchania muzyki i co czeka nas w przyszłości. Czy Spotify i YouTube na dobre wyprą muzykę z tradycyjnych nośników, czy może czeka nas renesans czarnej płyty? Czy DAC i flac to skróty tylko dla entuzjastów, a przeciętny słuchacz zadowoli się muzyką z telefonu?

15:45 – 17:15 Muzyka i prawo. Jak legalnie tworzyć i wykorzystywać muzykę w dobie gospodarki cyfrowej?

Nie jesteś pewien jak skonstruować odpowiednią umowę z wydawcą lub organizatorem koncertu? Chciałbyś dowiedzieć się jakie prawa ma autor utworu? Zastanawiałeś się czy remiksowanie piosenek to kradzież? Czy warto udostępniać utwory na licencji Creative Commons? Jak wykorzystywać i słuchać muzykę, aby nie łamać prawa? Na te i wszystkie inne pytania postarają się odpowiedzieć najwięksi fachowcy zajmujący się prawem w działalności muzycznej.

17:30 – 19:00 Młode zespoły
. Jak zaistnieć na scenie muzycznej w dobie internetu?

XXI wiek to era zmian w odbiorze twórczości muzycznej. Walka z cyber-piractwem i umowy reklamowe na portalach społecznościowych nasuwają pytanie, czy w dzisiejszych czasach sprzedaż płyt kompaktowych to nadal wyznacznik sukcesu. Podczas panelu postaramy się odkryć, na ile wybicie się spośród innych to genialnie zaplanowane marketingowe rzemieślnictwo, a na ile łut szczęścia i co tak naprawdę pomaga młodym zespołom w walce o kawałek ziemi na rynku muzycznym.

NIEDZIELA 19 KWIETNIA


10.30 – 12:30 Warsztaty z produkcji/obróbki dźwięku przy pomocy programu ProTools/Ableton

Obecna technologia daje nam niewyobrażalne możliwości. W dzisiejszych czasach można łatwo nagrać album wyłącznie przy pomocy komputera oraz wyobraźni. Jednak nadal dla wielu osób tajemnicą jest jak obrobić dźwięk, tak aby z surowego nagrania otrzymać album gotowy do wydania. Podczas warsztatów odbędzie się szkolenie z programów do produkcji, oraz możliwość zapytania prowadzących o wszelkie wątpliwości dotyczące tego tematu.

12:45 – 14:15 Rola producenta i realizatora dźwięku w twórczości artysty

Profesjonalna wytwórnia muzyczna, doświadczony realizator dźwięku. Jak mogą wpływać na brzmienie artysty i przekaz utworu? czy powinni to robić? Podczas panelu postaramy się odkryć znaczenie produkcji muzycznej w końcowym wyniku pracy artysty.

14:30 – 16:00 Zamiłowanie do kiczu jako środek ekspresji w muzyce.

Fenomen artystów mieszających to, co dla wielu wydaje się zbyt krzykliwe, wulgarne czy tandetne z prześmiewczym opisem rzeczywistości nie przestaje intrygować. Kicz, choć jest trudną formą wyrażania siebie, wciąż zyskuje na popularności. W czym tkwi sekret tego trendu? Podczas panelu spróbujemy dotrzeć do źródeł tego zjawiska w muzyce.

16:15 – 17:45 Czy na pieniądzach da się zagrać? Sponsorowanie festiwali muzycznych jako narzędzie marketingowe.

Festiwale muzyczne to od kilku lat bardzo prężnie rozwijająca się odnoga przemysłu muzyczno-eventowego w Polsce. Korzystają na tym słuchacze, artyści, miasta goszczące imprezy, ale i sponsorzy. Jest to świetna okazja do wypromowania się, także dla firm na co dzień raczej nie kojarzonych z muzyką i dobrą zabawą. Podczas panelu zwrócimy uwagę na te właśnie, nietypowe przykłady współpracy firm z festiwalem muzycznym- czy wakacyjna impreza to dobra okazja dla promowania banku? Czy da się zarobić na samodzielnym organizowaniu wielkiego festiwalu? Co takiego jest w festiwalach muzycznych, że sponsorzy tak chętnie otwierają kieszenie? Zaproszeni goście odpowiedzą na te i wiele innych nurtujących nas pytań.

Organizatorem konferencji jest Niezależny Miesięcznik Studentów „Magiel” we współpracy z SKN Marketingu Szkoły Głównej Handlowej.. Udział w konferencji jest bezpłatny. Więcej informacji na temat tego wydarzenia znajdziecie na oficjalnej stronie.




Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura




Spodobał Ci się nasz artykuł? Podziel się nim ze znajomymi 👍


Do góry!