Dom dobry – sen zły
Kiedy Gośka (Agata Turkot) poznaje w internecie Grześka (Tomasz Schuchardt), jest przekonana, że to w końcu „ten jedyny”. Grzesiek wariuje na jej punkcie, obsypuje kwiatami, oświadcza się w Wenecji. To musi być miłość, prawda? Ale na perfekcyjnym obrazku szybko zaczynają pojawiać się rysy. Wkrótce ich wspólny dom staje się dla Gośki najniebezpieczniejszym z miejsc.
Życie w cieniu Bogatej Góry
Mówią o niej „Bogata Góra”. Cerro Rico, góra w Boliwii, której nazwa pochodzi od odkrytych tam w XVI wieku ogromnych złóż srebra. Przez stulecia była głównym źródłem bogactwa dla hiszpańskiego imperium, co spowodowało ogromny rozwój sąsiadującego miasta Potosí. Dziś jest symbolem zarówno dawnej świetności, jak i tragicznych warunków pracy górników, którzy nadal eksploatują pozostałe złoża.
O trudach pracy z kamerą przy penetrowaniu podziemnych złóż rozmawiamy z autorem zdjęć, Stanisławem Cuske.
Banksy vs. EUIPO. Anonimowy artysta nie ma praw autorskich
Anonimowość to jeden ze znaków rozpoznawczych Banksy’ego.
Właśnie dlatego jego prace nie są zarejestrowane jako prawa autorskie – coś za coś – artysta zrzeka się ich w celu zachowania anonimowości. Zamiast tego próbuje chronić swoją twórczość, rejestrując ją jako znaki towarowe, jednak ta strategia jest skomplikowana ze względu na sprzeczne cele i nie zawsze kończy się sukcesem.
Wygląda na to, że na ujawnienie jego tożsamości przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.
Malarz królów i błaznów na filmowym ekranie
Był najstarszym synem z siedmiorga dzieci Juana Rodrígueza de Silva, z portugalskiej rodziny szlacheckiej i Jeronimy Velázquez. Do historii sztuki przeszedł pod nazwiskiem matki. Zasłynął przede wszystkim jako portrecista i autor scen biblijnych. Diego Velázquez, hiszpański malarz okresu baroku, bo o nim mowa, jest bohaterem filmu „Velázquez i jego tajemnica”. 14 listopada pełnometrażowy francuski dokument w reżyserii Stéphane Sorlat wchodzi do polskich kin.
Kino jest ważne
Fundacja Legalna Kultura realizuje kampanię „Spoty »W czerni kina« – edycja specjalna na 20-lecie uchwalenia Ustawy o kinematografii”. Edycja specjalna, to kontynuacja projektu – w nowej odsłonie, która stanowi naturalne rozwinięcie dotychczasowych działań i wzmacnia przekaz o wartości instytucji kultury, wspólnym doświadczaniu filmu oraz społecznej roli kina.
„Diablo plastyczna i kolorowa” - Łyk sztuki do kawy z Pomarańczarką
W czasie II wojny światowej Polska utraciła co najmniej pół miliona dzieł sztuki. Niektóre zostały zniszczone w wyniku działań wojennych, inne wywiezione, po większości ślad zaginął - wydawałoby się, że na zawsze. Na szczęście nadal, wiele lat po zakończeniu wojny, zdarza się odnaleźć i odzyskać stracone obiekty.
Jednym z takich cudownych powrotów jest historia „Pomarańczarki” Aleksandra Gierymskiego, która po prawie 70 latach (1998 r) zawisła w Muzeum Narodowym w Warszawie.
PRAWNIK ODPOWIADA
Tu znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania z zakresu prawa autorskiego.
















































