Ja w internecie

PROGRAM SZKOLENIOWY W ZAKRESIE ROZWOJU KOMPETENCJI CYFROWYCH



Wyszukaj na stronie "Ja w internecie"



Rozmowy
O pracy twórczej, rzemiośle i artystycznych zmaganiach. O rozterkach w kulturze i jej losach w sieci, rozmawiamy z twórcami kultury.

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Rozmowy

Agnieszka Dygant nie tylko o dalszych losach Kariny

Agnieszka Dygant nie tylko o dalszych losach Kariny

„Jeśli rola jest dobra, to można zagrać i piąty film u tego samego reżysera” – specjalnie dla Legalnej Kultury o swoich wyborach zawodowych mówi Agnieszka Dygant w rozmowie z Pawłem Rojkiem.

> WIĘCEJ

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Rozmowy

Interesuje mnie bycie kimś innym – Piotr Głowacki specjalnie dla Legalnej Kultury

Interesuje mnie bycie kimś innym – Piotr Głowacki specjalnie dla Legalnej Kultury

Kilka tygodni temu mieliśmy przyjemność rozmawiać z Piotrem Głowackim, który opowiedział nam o swojej wizji aktorstwa. Wywiad został zrealizowany w Studiu ZET przy okazji nagrania spotu "W czerni kina" do filmu „Mistrz”. Jednego z dwóch najnowszych filmów z udziałem artysty – "Mistrz" w reżyserii Macieja Barczewskiego i "Broad Peak" wyreżyserowany przez Leszka Dawida – których premiery kinowe planowane są w nadchodzącym sezonie 2021.

> WIĘCEJ

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Rozmowy

Wszyscy jesteśmy piękni i zimni

Wszyscy jesteśmy piękni i zimni

Korzystałam z kultury na żywo póki się dało. Przyznaję, że nie chodziłam teraz do kina, ale korzystałam z teatrów, a nawet to, że było w nich tak mało ludzi było całkiem fajnym przeżyciem. Choć zapewne nie dla aktorów… Jako widz stęskniłam się za tym momentem, kiedy siadam w teatrze czy w kinie i odczuwam odprężenie z kontaktu z czymś pięknym, wesołym, z wiedzą – mówi Anna Jurksztowicz, wokalistka, producentka muzyczna i autorka piosenek. Z okazji 35-lecia pracy artystycznej o poszukiwaniu własnej muzycznej drogi, byciu homo virtualis w cyfrowej rzeczywistości z artystką rozmawia Krzysztof Zwierzchlejski.

> WIĘCEJ

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Rozmowy

Szukam czegoś, co spowoduje, że zapragnę być lepszą wersją siebie

Szukam czegoś, co spowoduje, że zapragnę być lepszą wersją siebie

- Człowiek, który ma wrażliwość na to, co się dzieje wokół niego cały czas przerabia wszystko, co zanotuje jego osobisty komputer, czyli mózg. Sztuką jest tylko to, żeby potrafić dać ujście tym przeżyciom i emocjom, aby przełożyć je na swój wyraz artystyczny - mówi Natalia Kukulska. O nagrodzonym Platynową Płytą albumie z orkiestrowymi aranżacjami muzyki Fryderyka Chopina, braku czułości we współczesnym świecie oraz trudnej sytuacji artystów w dobie pandemii koronawirusa z wokalistką rozmawia Krzysztof Zwierzchlejski.

> WIĘCEJ

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Rozmowy

Pandemia wyostrzyła nasze zmysły

Pandemia wyostrzyła nasze zmysły

Niezależnie od tego, gdzie dopadł nas lockdown, wszystkim nam przypomniało się, że mamy swoje fundamentalne potrzeby: dotyku, zapachu, słuchu. Siedząc w zamknięciu, nasze zmysły jeszcze bardziej się wyostrzyły. Przerwa rozbudziła w nas te tęsknoty, które w codziennym pędzie wygłuszaliśmy. A teraz nawet prosty dźwięk jest w stanie nas inspirować, bo przebywaliśmy w ciszy tak długo. – z Maciejem Sobocińskim i Marcinem Wyrostkiem, o tęsknocie za sztuką i spełnieniu w wyjątkowym wydarzeniu Schaeffer Puzzle Play rozmawiał Artur Zaborski.

> WIĘCEJ

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Rozmowy

Komedię mogę zrobić ze wszystkiego

Komedię mogę zrobić ze wszystkiego

Mam w głowie mnóstwo postaci. Na zawołanie – mówi Kalina Alabrudzińska w rozmowie z Magdą Sendecką. – To nie są moje historie, żadna z nich. Ale każdą mogłabym przeżyć czy jakoś się z nią zidentyfikować – dodaje reżyserka. „Nic nie ginie”, jej pełnometrażowy debiut fabularny, podzielił pandemiczny los kultury i zamiast do kin, trafił od razu do sieci. Warto go nie przeoczyć.

> WIĘCEJ

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Rozmowy

Co ja poradzę na to, że jestem taka genialna?

Co ja poradzę na to, że jestem taka genialna?

Gdy tworzę, to tak naprawdę bawię się z muzyką: nagrywam, nakładam na siebie, kombinuję. Chociaż przyznaję, że ostatnio mam wrażenie, że wszystko już słyszałam. Bardzo trudno stworzyć coś nowego, najbardziej unikalne są chyba rzeczy niezwykle proste. – O życiu na wsi i w internecie, nowych szansach w związku z pandemią oraz życiowej filozofii z Urszulą Dudziak rozmawia Krzysztof Zwierzchlejski.

> WIĘCEJ

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Rozmowy

Aktor w procesie jest jak w tunelu kosmicznym

Aktor w procesie jest jak w tunelu kosmicznym

Gdy wychodzę ze studia dubbingowego po godzinie pracy, to mam wrażenie, że mój mózg paruje. To ciężka praca wymagająca połączenia wielu elementów, a aktor, który wchodzi do takiego studia, jest jak w transie, to ogromna koncentracja. Czasami przypomina mi to medytację, jest tyle bodźców naokoło, na które musisz być czujny, żeby to się wszystko skondensowało – mówi Anna Cieślak, aktorka teatralna, filmowa i dubbingowa. Wraz z Krzysztofem Banaszykiem użyczyli głosów głównym bohaterom dwóch części gry "The Last of Us" (obecnie powstaje serial na jej podstawie). O pracy głosem oraz różnicach między dubbingiem gry i filmu z aktorami rozmawia Paweł Rojek.

> WIĘCEJ

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Rozmowy

Na koniec koncertu wyjąłem płytę i zacząłem ją gryźć

Na koniec koncertu wyjąłem płytę i zacząłem ją gryźć

Koncert to interakcja między wykonawcą a słuchaczem, jedno z drugiego wynika, zostaliśmy z tego odarci, zabrano nam połowę samego siebie – oddech działa tylko w jedną stronę, do końca nie wiemy jakie są reakcje odbiorców. Nie jest to wesołe, to duży szok dla wykonawców, kiedy muszą się spotkać z rzeczywistością braku odbioru – mówi Włodek Pawlik, pianista, kompozytor i pedagog. O koncertowych doświadczeniach w czasie pandemii koronawirusa i Festiwalu Era Schaeffera oraz wpływie streamingu na muzykę z jedynym polskim muzykiem nieklasycznym nagrodzonym Grammy rozmawia Krzysztof Zwierzchlejski.

> WIĘCEJ

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Rozmowy

Każdy język niesie za sobą inną ekspresję

Każdy język niesie za sobą inną ekspresję

„Wybierając co będę robić w danym roku, zawsze kieruję się tym, żeby była do opowiedzenia ciekawa historia, która mnie w jakiś sposób dotyka. I tak się zdarza, że często są to scenariusze zagraniczne. A kiedy gra się w obcym języku, to uruchamia się w człowieku inny rodzaj energii. ” - powiedziała Karolina Gruszka w rozmowie z Pawłem Rojkiem.

> WIĘCEJ

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Rozmowy

W kinie nie ma sprawiedliwości

W kinie nie ma sprawiedliwości

Na początku był niepokój, potem lęki o sytuację finansową, które do dziś pozostały – pewne instytucje nagle stały się niewypłacalne przez to, że kina są zamknięte. Spowodowało to wiele stresów i nerwów, ale mogę powiedzieć, że na końcu – choć  jeszcze nie wiadomo co będzie dalej – jest mi łatwiej oddzielić ziarno od plew. Ten czas dał mi większą świadomość, co chcę robić. – z Małgorzatą Szumowską, reżyserką, scenarzystką, producentką, laureatką wielu festiwali filmowych rozmawiała Joanna Sławińska.

> WIĘCEJ

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Rozmowy

Nie muszę spać, żeby śnić <br><font size=2>wywiad, cz. 1</font>

Nie muszę spać, żeby śnić 
wywiad, cz. 1

08.05.20

– Podziały są w naszych czasach wzmacniane przez internet, który nas łączy po to, żeby za chwilę nas ze sobą skonfrontować i spolaryzować. Może być tak, że za chwilę nie będziemy się chcieli kontaktować i w ogóle rozmawiać, bo uznamy, że pochodzimy z zupełnie innych światów czy baniek – w pierwszej części wywiadu, o nagrodzonym na Tribeca Film Festival filmie "Hejter. Sala Samobójców" oraz zbieżności kina z rzeczywistością z Janem Komasą, reżyserem i scenarzystą, rozmawia Joanna Sławińska.

> WIĘCEJ


strona
1/19
2

Do góry!