10. Konferencja "Muzyka a Biznes"

STREFA WYDARZEŃ

/ Polecamy

10. Konferencja

10. Konferencja "Muzyka a Biznes"

20.04.16

W dniach 23-24 kwietnia w Warszawie odbędzie się doroczna konferencja „Muzyka a Biznes”. To już dziesiąta edycja wydarzenia, skupiającego środowisko muzyczne, przedstawicieli show businessu, dziennikarzy i fanów muzyki.

Muzyka a Biznes to cykl spotkań, obejmujących zagadnienia rynku muzycznego. W ramach paneli oraz wykładów uczestnicy otrzymają unikatową szansę poszerzenia wiedzy dotyczącej organizacji imprez muzycznych i funkcjonowania przemysłu fonograficznego. Podczas konferencji słuchacze wraz z gośćmi omawiają aktualne problemy, trendy i zjawiska tej branży. Jest to wyjątkowa szansa na aktywną wymianę poglądów. Swój udział w roli prelegentów zapowiedzieli m.in. Marek Dutkiewicz, Michał Zioło, Kamil "Jakuza" Jaczyński, Jacek "Budyń" Szymkiewicz, Andrzej Cała, Maciej Dziedzic, Jędrzej Dondziło oraz Karol Król.

Harmonogram

SOBOTA 23 KWIETNIA


14:00 – 15:30 Czy teksty ciągle mają znaczenie? O trudnej pracy tekściarza

Czasy tradycyjnych singer-songwriterów mamy dawno za sobą. Teraz, żeby stworzyć megahit wystarczy skoczny bit, oryginalna linia melodyczna i ciekawy wokal. Tekst schodzi na drugi plan. Ale czy na pewno? Na tym panelu uzyskacie odpowiedź na to pytanie, dodatkowo dowiecie się jak wygląda praca autora tekstów w praktyce.

• Jacek "Budyń" Szymkiewicz
• Krzysztof Dzikowski

15:45 – 17:15 Jak zarobić na muzyce? Wpływ użyczania piosenek do reklamy na wizerunek artysty

Muzyka jest obecna również w miejscach i sytuacjach, w których nie zastanawiamy się nad jej odbiorem – np. w kinie czy w reklamach. W trakcie panelu przedstawione zostaną wyniki badania nad wpływem użyczania piosenek do reklamy na wizerunek artysty (Copeland, C., Czerniawska, E., & Marchlewska, M.). Poszukamy odpowiedzi na pytania: czy artyście opłaca się udzielać swoich piosenek do reklam? Jak ważny dla artysty jest image? Porozmawiamy również o praktycznej stronie: co zrobić by nasz utwór trafił do reklamy?

Prowadząca: Natalia Copeland w imieniu zespołu badawczego w składzie: Copeland, N., Czerniawska, E., & Marchlewska, M.

17:30 – 19:00 Hip-Hopowy e-biznes


Polski hip hop już dawno wyszedł z podwórek i jako gatunek muzyczny stale zyskuje na popularności w mediach społecznościowych. Sprzedaż rap płyt bije kolejne rekordy, co na pewno w dużej mierze jest zasługą internetu. Jak wygląda hip-hopowy e-biznes? Jak raperzy tworzą swoją własną markę? Czego inni artyści mogą nauczyć się od hip-hopowców? Na te oraz inne pytania postaramy się odpowiedzieć w trakcie panelu dyskusyjnego.

• Kamil "Jakuza" Jaczyński
• Andrzej Cała
• Maciej Dziedzic

NIEDZIELA 24 KWIETNIA

14:00 – 15:30 Crowdfunding jako metoda finansowania projektów w branży muzycznej


Wraz ze zmieniającymi się realiami w branży muzycznej pojawiły się nowe metody wspomagania nowych pomysłów. Jedną z najświeższych, a zarazem budzącą sporo nadziei jest crowdfunding, czyli finansowanie przez społeczność zainteresowaną finalizacją projektu. Na panelu porozmawiamy o tym jak crowdfunding sprawdza się w praktyce oraz jaka jest jego przyszłość.

• Magnificent Muttley
• Marcin Giełzak

15:45 – 17:15 Polska muzyka elektroniczna – czy stanie się naszym towarem eksportowym?


Rudnik, Biliński, Komendarek. To oni jako pierwsi kilkadziesiąt lat temu nieśmiało poruszyli machinę pod tytułem „Polska muzyka elektroniczna”. Dziś ta machina ma się świetnie – idzie rozpędzona jak burza i wcale nie planuje się zatrzymać. Świadczą o tym między innymi bardzo dobre wyniki sprzedaży płyt oraz fakt, że polscy producenci coraz częściej obecni są na największych festiwalach muzycznych w Polsce i na świecie. Co wpływa na coraz większą popularność polskiej elektroniki? Jak zmieniał się klimat dla rozwoju tego gatunku muzycznego? Jaka przyszłość czeka twórców tej muzyki?

• Łukasz Napora
• Last Robots (Bert, iRobot)
• Michał Wolski
• Anja Kraft

Prowadzenie: Miłosz Karbowski (FYH, Noisey)

17:30 – 19:00 Rola dyrektora artystycznego w organizacji festiwalu muzycznego

Co roku tysiące amatorów muzyki z zapartym tchem wyczekują ogłoszeń zespołów, które pojawią się na kolejnych edycjach ich ulubionych festiwali muzycznych. Ostateczny program wydarzenia często bywa kluczowym czynnikiem zachęcającym potencjalnych uczestników do wzięcia udziału właśnie w danej imprezie. Ale czy aby na pewno? Kto jest odpowiedzialny za to czego będziemy słuchali na największych wydarzeniach muzycznych w kraju? Czy jest to jedna, a może zespół osób? Jak tworzy się line-up festiwalu muzycznego i co bierze się pod uwagę aby zaspokoić gusta każdego uczestnika?

• Michał Zioło
• Jędrzej Dondziło

Prowadzenie: Michał Wieczorek (Uwolnij Muzykę!)

Organizatorem konferencji jest Niezależny Miesięcznik Studentów „Magiel” we współpracy z SKN Marketingu Szkoły Głównej Handlowej. Partnerami wydarzenia są: Pardon, To Tu, Ticketpro, Music Media oraz Music School. Patronat nad wydarzeniem objęli: SGH TV, Laif, Radio Kampus, Akademia Menedżerów Muzycznych, Sedno, So!Music, Radio Aktywne, Uniwerek.TV, Jazzarium.pl, Kulturalnie.waw.pl, WybierzKulturę, Outro, Waw4free, Legalna Kultura, Rap News.

Konferencja odbędzie się w stołecznym klubie Pardon, To Tu. Wstęp jest bezpłatny.

Więcej informacji na stronie www.mab.art.pl




Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura




Spodobał Ci się nasz artykuł? Podziel się nim ze znajomymi 👍


Do góry!